24 Ocak 2011 Pazartesi

PİRELİ TAKVİM - 24


BU HAFTA ÇOK GÜZEL BİR HAFTA OLSUN...

ÖZGÜR OLALIM...


ÖZGÜN OLALIM...


SAĞLIKLI OLALIM...


AŞIK OLALIM...


ÇOK ÇALIŞIP, ÇOK PARA KAZANALIM:)


Bu haftanın PİRELİ TAKVİM güzeli PİPPİ UZUNÇORAP...
Pippi küçük bir kasabanın ucundaki villasında bir başına yaşar. Babası bir denizci, annesi gökte bir melektir. Bir maymunu, bir atı ve upuzun çorapları vardır Pippi’nin.

Olağanüstü bir güce sahip, becerikli, hazırcevap, iyiliksever ama sıradan insanlara göre hayli tuhaf Pippi’nin hikâyesinin yazarı Astrid Lindgren... Okuduğum zaman aklımdan çıkmayan,
"Özgürlük" ve "Özgünlük" kavramları ile beni tanıştıran en sevdiğim roman kahramanlarından biridir Pippi...
Okumadıysanız mutlaka okuyun... Çocuğunuza ise kesinlikle okutmanız lazım...Olmazsa olmazzzz...


Astrid Lindgren, roman kahramanı Pippi'yi akciğer iltahabından hasta yatmakta olan ve Pippi Uzunçorap'dan (isim o an aklına gelmiş) bir hikâye dinlemek isteyen kızı Karin 'e bakarken keşfetti. Başlangıçta yazar olmaya niyeti olmayan Astrid Lindgren yıllar sonra, bacağının kırık olduğu bir dönemde hasta yatağında yatarken, bu hikâyeleri kaleme almıştır. Yazarın Pippi'yi esinlendiği şahıs, büyük ihtimalle kızı Karin'in 40'lı yıllardaki sınıf arkadaşı Sonja Melin 'dir. Bir başka esinlenme ihtimali de 1930'lu yıllarda Danimarkalı roman yazarı Karin Michaelis'nin kullandığı "Bibi" karakteridir. Dikkat çeken sadece isim benzerliği olmayıp, Pippi 'nin de Bibi gibi korkusuz bir küçük kız olmasıdır. O da bir istasyon memurunun kızı olarak Danimarka'nın trenlerinde serbest seyahat eder, çekincesiz ve birçok yetişkinin gözünde yaramaz, ama aynı zamanda sevecen, sorumluluğun bilincinde ve sosyaldir. Bir başka esin kaynağı da Lucy Maud Montgomery'nin kırmızı saçları ve yaşam tarzıyla Pippi'yle benzerlikleri olan roman kahramanı "Anne" dir. (Yazar ile ilgili bilgi vikipedi'den alınmıştır.)
Uzun zamandır hazırlandığımız ve geçen hafta ise bizi kilitleyen ihale sonuçlandı. Henüz resmi açıklama yapılmadı ama biz alamadık. "Hayırlısı olsun" dedik klişe klişe...Ama hepimiz üzüldük, çok inanmıştık... "Hayırlısı"... Onun için bugün şirkette ve bizlerde bir ağırlık, bir hüzün hakim...
Havaya o kadar uyumlu bir ruh hali içindeyiz ki...
İsli, sisli, pis puslu...
Ama şimdi sırada yine uzun zamandır üzerinde çalıştığımız başka bir ihale var...
Çeşitli sebeplerden dolayı uykuya yatan proje tekrar canlandı... Ve ay sonuna kadar revize teklifler isteniyor. Bu proje benim çok istediğim bir proje... Ege'ye davetiye benim için... 2 yıllık bir proje ve ben Ege'de bir kasabada yaşamak zorunda kalacağım:))) Ballı, kaymaklı,meyvalı, dondurmalı ekmek kadayıfı:)
Yağmuru sevdiğini söylüyorsun ama yağmur yağınca şemsiyeni açıyorsun.
Güneşi sevdiğini söylüyorsun ama güneş açınca gölgeye kaçıyorsun.

Rüzgarı sevdiğini söylüyorsun, rüzgar çıkınca pencereni örtüyorsun.

İşte bundan korkuyorum, çünkü beni de sevdiğini söylüyorsun...

William Shakespeare


Uzun zamandır elime yapışan bir kitap...
İsyan Günlerinde Aşk... Ahmet Altan...
Hani sevmediğim veya romanın içine giremediğim için değil elime yapışması... Bu aralar öyleyim... Ne sanat çalışmalarım, ne kitaplarım hiç bir şey yapmıyorum... Sadece aralıksız dizi seyrediyorum:)))
Hatta aynı anda 2-3 dizi bile seyredebiliyorum. Bu durumdan çok hoşnut değilim ama merak ediyorum ve bırakamıyorum... Çekirdek gibi:)



2 yorum:

  1. ''BU HAFTA ÇOK GÜZEL BİR HAFTA OLSUN...

    ÖZGÜR OLALIM...

    ÖZGÜN OLALIM...

    SAĞLIKLI OLALIM...

    AŞIK OLALIM...

    ÇOK ÇALIŞIP, ÇOK PARA KAZANALIM:)'',
    Tekrarladım,kesin işe yarayacaktır.
    Pippi,kızımın sevgili kitaplarından biri.Okurken eğleniyorduk.Yaramazlılığını aklı ve sevimliliğiyle sevdiriyordu...
    Yüzünden tebessüm eksilmesin sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  2. :) evet hep tekrarlayalım...
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...