25 Ocak 2011 Salı

PİRELİ TAKVİM-25

Blog sahibi olmak, izlenmek, blogları takip etmek, sevdiğin bloglar acaba bugün ne yapmışlar, ne yazmışlar demek... Hakikaten çok eğlenceli, çok keyifli...
Tabi bu iş layıkıyla nasıl yapılır bilmiyorum, yavaş yavaş öğreniyorum...
Ama inanılmaz güzel bloglar var...
Kimisi kendisi için yazıyor, kimisi kendisinde var olanları paylaşmak için yazıyor...
Kimisi içinden geldiği gibi, kimisi bilimsel, kimisi sanatsal...
Kimi eleştiriyor, kimi ben buyum istersen okursun diyor...
Çok karışık, çok renkli...
Henüz sıkı bir blog yazarı ve takipçisi değilim ama dediğim gibi yavaş yavaş öğreniyorum...
Hiç bir zaman günlük tutmayı beceremedim...Yıllar yıllar sonra, yani şimdilerde yazıyorum, gezileri, haftasonu kaçamaklarını, özel günleri... Çünkü bir balık hafızasına sahip olduğum için...
Biz çocukken anı defterlerimiz vardı... Her arkadaşımızın çiçekler, böcekler çizdiği, "sepet sepet yumurta, sakın bani unutma" diye sayfasını sonlandırdığı anı defterlerimiz...
Sonra büyüdükçe(lise) anı defterlerimiz şekil değiştirdi. Sevdiğimiz şarkıcıların, grupların dergilerden kesilmiş fotoğrafları, şarkı sözleri, şiirler, film afişleri ile kolaj yaptığımız bir defter.
Benim kolaj defterimde kimler vardı...
Richard Gere fotoğrafları...Lionel Ritchie fotoğrafları ve onun tüm şarkılarının sözleri... Ve ne kadar ilginçtir hepsini ezbere bilirdik benim can arkadaşım Siboşumla...Kim Wilde fotoğrafları ve şarkı sözleri...Grease, Hair, Nefes nefese (Breathless) film afişleri...vesaire...vesaire... Biz o zaman ev partileri yapardık. Deli gibi dans ederdik, hatta günler öncesinden evde ayna karşısında çalışırdık...
Şimdiki gençlerin sosyal iletişim ağları var...
Eskiden fotoğraf albümü vardı herkesin, şimdi Facebook'da albümü var...

YELKEN BALIKLARI İLE DALIŞ
Yelken Balığı Macerası - Isla Mujeres, MEKSİKA'da son derce hızlı olan Yelken balıkları sardalye yerken onları suyun altında seyretmek...




Ben tuhaf rüyalarım ile ünlüyümdür...
Yani tuhaf derken, film gibi, konulu, hatta bazen yemek yapıyorum rüyamda, sabah kalkınca tarif aynen aklımda... Ve hemen hemen her gece rüyalarım benimle, ben rüyalarımdayım...
Örnek Rüya1:
Rüyada yapılan yemek...
Mısır unu öncelikle alınıyor ve fırına veriliyor....
Jülyen doğanmış yeşil fasulye, kabak, kırmızı biber ayrı ayrı az tuzla ovularak suyu çıkartılıyor ve süzülüyor... Fırınlanmış mısır unu, sebzeler, tuz, karabiber, pul biber ile az su ile karıştırılarak
çok az yağlanmış yanmaz tavada omlet gibi iki tarafı birden kızarana kadar pişiriliyor...Tabak yardımı ile ters çevriliyor ve süzme yoğurt ile servis ediliyor...
Sonra sabah uyanır uyanmaz bu tarifi denemek için gerekli malzemelerin olup olmadığına baktım. Hepsi vardı. Ve yaptım... Çok güzel oldu... Sonra Sevgilimin önerisi ile diğer denemelerde içine beyaz peynir ve dereotu koyarak çok daha güzel bir hale getirdik...



Hava bugün çok soğuk ama bir tuhaf beyazlık var... Kar gelecek diyorlardı gerçekten geliyor galiba... Havadan sudan bahsetmek,"beyaz elden mamul askılığı" görünce aklıma geldi:) herhalde... Badimle açmayı düşündüğümüz TUHAFİYE dükkanı için malzeme toplarken bir yerden almışım bu fotoğrafı. Tasarımcıya ait ve kopyaladığım siteye ait her hangi bir not almamışım. Affola:)

10 yorum:

  1. selam bloğunuz hayırlı olsun. Benim de vardı kolaj defterim hatta geçenlerde elime geçti haydi çöpe git artık dedim, lise günlüğümü hala saklarım köşe bucak kimse okumasın diye üstünden geçmiş 12 sene ama olsun benim özelim o :)

    YanıtlaSil
  2. Bende cok ruya gorurum konulu ama yemek tarıfı goremedım hiç:))))çok güldüm sen çok yaşa:)))Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim Dürr-i Yekta.. Keşke atmasaydın kolaj defterini, çok güzel ve naif anılar ve anlar varmış içlerinde bilememişiz değerini...

    YanıtlaSil
  4. Evet Feyzacım. Herkes gülüyor ama aşçı ve butik otel sahibi olmak isteyen ama çok da bilgili ve yetenekli bir aşçı olmayan benim bilinçaltım belki de oyun oynuyor bana:)Sevgi ile

    YanıtlaSil
  5. Hoşgeldin aramıza, çok zevkli bu blog işi..

    YanıtlaSil
  6. :) Teşekkür ederim Ballı Lokmam...Zevkli gerçekten... Bu arada senin Ballı lokman gerçekten ballı lokma:)Allah bağışlasın...

    YanıtlaSil
  7. rüyada yemek iyiyimiş:))

    ben de çok eski bir bloger sayılmam ama blog dünyası oldukça ilginç, bir çok yeni şey öğreniyorum, yazmak için düşünüyorum ve yeni arkadaşlar ediniyorum:))

    YanıtlaSil
  8. Pippi'nin ne güzel iki örgü saçı var.
    Rüyalarındaki yemekleri içeren bir küçük cafe mi açsan,kesinlikle güzel olur...
    Yelken balığı saate 110km.hızla giden denizin en hızlı canlısıymış,ne kadar güzel...
    Sevgiler Kırmızı Bandana(m)...

    YanıtlaSil
  9. bu tarifi bir kaç kez tatmış biri olarak bütün takipçilere tavsiye ederim.hem çok lezzetli hemde sağlıklı biçimde muzur yemek (omlet gibi) yeme isteğinizi karşılıyor.eline sağlık kırmızı bandana

    YanıtlaSil
  10. Evet Herbirenkcim,taze bir bloger olmaktan dolayı mutlu ve heyecanlıyım...
    Yüreğimi gülümseten Nehire, benim rüya yemeklerimi sadece sevgilim beğeniyor. Bence bu cafe iş yapmaz:)
    Mr.Jery...Omletten daha çok börek gibi olmuyor mu?
    (Rüyanın yanlış yorumlanmış hali galiba:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...