31 Ocak 2011 Pazartesi

PİRELİ TAKVİM-31



Bu hafta PİRELİ Güzelimiz Heidi olsun...
Koca ağzı ile gülümseyen Heidi...
Heidi'nin köpeği Joseph...
Büyükbaba...
Peter...
Clara...
Bayan Rottenmeir...
Heidi’ nin tahta kupadan kana kana süt içmesi... Büyükbabasının evde yapılmış ekmeği bıçağıyla kendine doğru kesişi...
Ateşe tutarak erittiği peyniri kocaman ekmek dilimleri üzerine yerleştirmesi... Peyniri bu kadar çok sevmemin sebebi Heidi'nin büyükbabası mı acaba?
Heidi’ nin o küçücük ama sevimli İsviçre dağ evi klübesinin üst katındaki çatı arasında samanlardan oluşan yatağının yanındaki küçük yuvarlak camdan tüm dağları, gökyüzünü, yıldızları seyretmesi...
Ağlarken fıtt diye dolan ve şelale gibi bir anda boşalan gözyaşları:)
Ben çok severek seyrederdim...
Çok güzel bir hafta sonunu geride bıraktık...
Çok güldük, çok yedik, çok içtik, çok gezdik, hasret giderdik, şaşırdık, şaşırttık...
Eh malum, sevgilim yanımdaydı...
Uzun zamandır bu kadar çok gülmemiştik. Yani ben "Hork"layarak, ağzımdan, gözümden sular fışkırarak ve diyaframımın patlayacağını düşünecek kadar çok güldüm... Tabi ben "Hork"ladıkça herkes(dostoyevskim,sevgilim,dada) daha fazla güldü, onlar güldükçe ben daha fazla "Hork"ladım...
Ve daha bir sürü güzel sürprizlerle dolu bir hafta sonuydu ...Seyir defterinde daha sonra detaylı olarak anlatılacaktır...
Portakallı ve mandalinalı yer elması...
Yorumlar: "Yer elmalı Portakal...Reçel gibi olmuş...Zeytinyağı, soğanı, tuzu, belki biraz pirinç olsaydı ve belki biraz daha pişseydi, güzel olurdu:))) "
Sevgilim yaptığım yer elmasını yerken, adı üstüne "ELMA" ya, kırt kırt sesleri ben duydum...
Yani ben yaptım diye söylemiyorum ama hakikaten çok berbattı:) Ama intikamımı Lahanalı,bulgurlu Dible yaparak aldım:) Giresunlu arkadaşımın tarifine göre yaptım. Hiç su koymadım.Tencere altına bir kat ince doğranmış lahana, araya bulgur, soğan, sarımsak,yeşil-kırmızı biber, üzerine yine bir kat lahana, az tuz, az karabiber, çok kısık ateşte pişen nefis bir sebzeli bulgur pilavı oldu...Üzerine azıcık biberli yağ kızdırıp karıştırdık:) En azından yer elmasını unutturmadıysa da, damakta güzel bir tat kaldı:) 
GÜNÜN UCUBESİ...
Alıntıdır:)www.thecoolhunter.net
 
Yoğun bir pazartesi günüydü...
Hatta sendromumu bile doyasıya yaşayamadım...
Takip ettiğim bloglara bakamadım...
Kendi blogumla ilgilenemedim...
Bugünlük bu kadarcık...
Yarım Alma ...
Gönül Elma ...




6 yorum:

  1. aa bak bugün bekledim senin yazılarını tabi haftasonu eğlencesini atamadın üzerinden adapte olamadın buralara daha, heidi of pazar kahvaltısında ailecek izlediğimiz yegane çizgi filmdi. Önceden ara sıra veriyorlardı şimdileri vermiyorlar :(

    YanıtlaSil
  2. Dürr-i yekta...Hem haftasonunun devam eden keyfi , hem hafta başı yoğunluğu ancak...
    Gerçekten eski çizgi filmler çok güzeldi...

    YanıtlaSil
  3. Kırmızı Bandanacığım,yer elmasına ayva koymanı tavsiye ediyorum.Lahananı kesinlikle deneyeceğim.Ve Heidi'nin gülümsemesi gibi yüzünden tebessümün hiç eksilmesin.Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  4. Uff sorma Nehirecim...Yer elması faciasını ayva bile kurtaramazdı:) Çabuk pişer diye daha pişmeden indirirsen, sağlıklı olsun diye azıcık yağ ve tuz koyarsan, portakal ve mandalinayı da abartırsan böyle oluyormuş...Teşekkür ederim Sevgi ile

    YanıtlaSil
  5. selamlar arkadaşım.cici bir bloğun var.izlemeye aldım sevgilere...

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim Minti:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...